Jaké jsou druhy a cíle správné porady?
Efektivní práce skupiny je ve firmě velice důležitá. Porady slouží nejen ke zlepšení komunikace mezi pracovníky i vedením, ale také k rozvoji vedení, sestavování plánů do budoucnosti, řešení problémů, stanovení cílů a především zvýšení efektivity práce . Existují samozřejmě různé druhy a východiska, kterých by se měl držet každý ředitel, manažer či vedoucí oddělení.
Druhy porad
Jaké typy schůzí můžete ve své společnosti pořádat? Volit můžete z:
- formální – pravidelné zasedání vedení společnosti,
- řešitelské – snaží se přijít na řešení problému či vytvoření nového nápadu,
- účelové – momentální, narychlo svolané schůze, kde se řeší aktuální krize,
- informační – zpravidla se koná ráno, slouží k informování kolegů, diskuzi a dotazům.
Základ pro správnou a úspěšné zasedání
Naprosto základní věcí, na kterou byste nikdy neměli zapomenout je to, aby každé svolání kolegů a podřízených mělo svůj důvod. Musí být opodstatněné a musí mít svůj účel, jinak jde pouze o ztrátu času. Ideální je, když máte připravený program včetně časového rámce a načasování. Pokud plánujete 60 až 90 minut dlouhé povídání, měli byste ho zahájit asi dvě hodiny po začátku pracovní doby, anebo maximálně hodinu před obědem.
Stejně tak jako musíte stanovit cíle a jednotlivé body zasedání, tak byste měli být schopni dojít i k přesným výstupům. Ať řešíte cokoli, vždy musíte být schopni definovat řešení problému, osobu pověřenou zajištěním provedení určitých úkonů, stanovit termín jejich splnění a provést kontrolu.
Schůze rozhodně nemůžete brát na lehkou váhu a nerušit je. Má důležitou roli v systému firemní komunikace a celkového vedení společnosti. Neexistuje lepší nástroj pro vedení lidí než pravidelné zasedání skupiny zaměstnanců. I když to může být časově náročné a pracovníci se jich nebudou chtít účastnit, nesmíte polevit. Když přijdete se správnou strategií, tak získáte vše, co potřebujete. Klíčem je ovšem efektivita.